född 2 november 1858, död i december 1932, var en svensk idealistisk konstnär.
Krouthen föddes i Linköping och var son till handlaren Conrad Krouthen och Hilda Åberg. Släkten Krouthen kom från Norrköping och flera generationer hade arbetat som tenngjutare. Familjenamnet Krut ändrades genom att varubeteckningen Krut-tenn förfranskades till Krouthen. Conrad Krouthen kom till Linköping 1850 och startade en manufakturaffär vid Stora torget. Affären gick bra och 1857 kunde han gifta sig med sömmerskan Hilda Åberg.
Krouthen kunde växa upp i ett välmående hem och han fick börja skolan på läroverket i Linköping. Vid 14 års ålder slutade han skolan och började arbeta åt fotografen och målaren Svante Leonard Rydholm som hade en atelje vid St. Larsplan. Krouthen fick lära sig grunderna i både målning och fotografering och vid 16 års ålder började han på Konstakademiens principskola i Stockholm 1875. Den treåriga utbildningen innebar att eleverna fick lära sig att rita av klot och profiler, djur och växter. Efter de tre åren fick Krouthen fortsätta vid akademin. I kursen "Lägre antiken" fick eleverna rita av gipsmodeller, i "Högre antiken" teckna efter levande model och i "Landskapsskolan" fick eleverna måla landskap. Under studietiden sökte sig många elever utanför skolan och Krouthen lärde känna konstnären Edvard Perseus. Perseus var kritisk till utbildningen på akademin och tog med sina elever bland annat till Mariefred och Gripsholms slott för att måla av naturen. Related Paintings of johan krouthen :. | Sunlit forest path | hed, grenen, skagen | Sunlit forest path | utsikt over linkoping fran tannefors | berga slott | Related Artists:
COYPEL, AntoineFrench Baroque Era Painter, 1661-1722
director of the French Royal Academy and principal painter of Louis XV. He illustrated many literary works, including editions of Moliere's plays, and was himself a prolific dramatist. Coypel wrote one fairy tale, Agla ou Nabotine (Agla or Little One?), published posthumously in 1779. Coypel weaves several traditional fairy tale motifs into the story of a benevolent fairy who tests the kindness and sincerity of an ugly little girl whose virtue is eventually rewarded with beauty and the love of a handsome young man.
Thomas BrowerBritish
1830-1896
Gregorio LopesGregorio Lopes (c. 1490 - 1550) was one of the most important Renaissance painters from Portugal.
Gregorio Lopes was educated in the workshop of Jorge Afonso, the court painter of King Manuel I. Later he himself became court painter for both Manuel I and for his successor, John III. In 1514 he married the daughter of Jorge Afonso, and in 1520 was knighted by Prince Jorge de Lencastre and entered the Order of Santiago.
The work of Gregorio Lopes mainly consists of painted religious altarpieces for various churches and monasteries in central Portugal. Between 1520 and 1525 he worked (together with Jorge Leal) in painting altarpieces for the Saint Francis Convent of Lisbon. Also in the 1520s he painted panels for the Church of Paraeso (Paradise), also in Lisbon. In his first fase, Gregorio Lopes also worked in Sesimbra, Setebal and in the Monastery of Ferreirim, in this latter case together with Cristevao de Figueiredo and Garcia Fernandes.
The painter moved in the 1530s to the city of Tomar, where he painted various panels for the Round Church of the Convent of Christ (1536 - 1539) and the main altarpiece of the Church of Saint John the Baptist (1538 - 1539). His last known works include altarpieces for the Convent of Santos-o-Novo in Lisbon (1540) and the Valverde Convent, near Évora (1545).